Smaal Techniek

Uw partner voor Rvs uitlaatsystemen
 

RVS uitlaatsystemen op maat

Bent u op zoek naar een uitlaat op maat, dan bent u bij Smaal Techniek aan het juiste adres. De uitlaatsystemen worden volledig onder de auto pas gemaakt, zodat de pasvorm perfect is. Ook is daardoor het plaatsen van dempers, kleppen en sierstukken naar eigen wens in te brengen.

Het geluidsniveau van de uitlaat is dus door u te bepalen.  Weinig geluid, omdat uw uitlaat van bijvoorbeeld uw oldtimer versleten is en u geen herrie wilt. Maar wel voor goede kwaliteit wilt gaan.  Een sportief geluid, of het maximaal haalbare geluid. Alles is mogelijk!

Klep verwerken in het uitlaatsysteem

Een klep is een mooie manier om het geluid van de uitlaat te regelen. Dit voorkomt onnodig overlast op momenten dat het niet gepast is. De klep kan op 2 manieren worden toegepast.

  • Cut-out klep
  • Bypass / klepdemper

cut-out klep


Een cut-out klep is een goedkopere manier om meer geluid te krijgen.  Er word een klep voor de midden of de einddemper geplaats op de originele uitlaat. Deze klep komt met een bocht naar beneden te richten, zodat als u de klep opent het geluid op de betreffende plaats naar de grond geblazen word en dus niet door de dempers gaat. Wat vaak zorgt voor een sportief geluid.



bypass / klepdemper

Een bypass is een stuk uitlaat met een klep er in verwerkt die een of meerdere demper passeert, zodat de uitlaatgassen niet gedempt worden. De bypass word later weer toegevoegd in het uitlaatsysteem waardoor de uitlaatgassen altijd uit de originele sierstukken zullen komen.

Een klepdemper is een demper met een ongedempt en een gedempt deel. Doormiddel van de klep bedient u de stroming van de uitlaatgassen waardoor de uitlaatgassen daarna gedempt of ongedempt uit de demper komen. Dit zorgt voor een strakke uitstraling en is vaak erg handig op de wat krapperen kleppen.